Често задавани въпроси

Какво е колокация?

Колокация е преместване на вътрешната ИТ инфраструктура (например сървъри, кабели и др.), в специално предназначена за такова оборудване сграда, наречена център за данни (дейта център). Предимствата за компаниите, които колокират в дейта центровете на Нетера, са спестяването на пространство, ресурси и инвестиции, икономия на електроенергия, денонощна техническа поддръжка, достъп до оборудването и мрежова свързаност, включително физическа охрана. Благодарение на нашата услуга колокация и широко портфолио от услуги за управление на инфраструктура и приложенията на клиентите, компаниите могат да се съсредоточат върху основния си бизнес, без да се налага да поддържат свой собствен център за данни. 

Защо да изберете колокация?

Една от основните причини, поради които все повече компании избират услугата колокация, са значителните инвестиции, необходими за изграждането и управлението на собствен център за данни. Благодарение на непрекъснатото развитие на нашите професионални услуги за колокация, предимствата за компаниите от тази услуга са безспорни. Благодарение на резервираността на поддържащите системи и дублирането на информацията в алтернативна географска точка на инсталация, вашите данни са оптимално защитени и винаги достъпни. 

Какви колокационни услуги предоставя Нетера?

  • Колокация в самостоятелен шкаф  
  • Колокация в самостоятелна част от шкаф (½ шкаф, ¼ шкаф) 
  • Колокация на сървър (rack unit) 
  • Колокация в самостоятелна клетка 
  • Колокация на крипто майнинг оборудване (базова колокация) 
  • Hands on site услуга (денонощна професионална поддръжка на клиентско оборудване на мястото на инсталация) 
  • 24*7 център за наблюдение на мрежата (NOC) – място за наблюдение на компютърните, телекомуникационни и сателитни мрежови системи и услуги. 
  • Свързаност с други клиенти в дейта центъра (cross connect). 
  • Дейта център трансфер – Нетера може да съдейства изцяло при преместване на оборудване от други центрове за данни. 
  • Първоначална инсталация на клиентско оборудване в мястото на колокация. 
  • Самостоятелна зала за колокация и индивидуални решения. 

Къде се намира центърът за данни на Нетера?

София дейта център (SDC) е марката, под която Нетера предлага услуги за колокация в 4 собствени центъра за данни, всички разположени в България - SDC 1 (София), SDC 2 (София), SDC Столник (на 20 минути с кола от летище София) и SDC Русе (на румънско-българската граница). 

Какъв размер шкафове предлага Нетера?

Нетера предлага следните стандартни размери шкафове за колокация, като при поискване се предлагат други размери и височини: 

  • SDC 1 - Стандартен размер на шкаф – 19", 600 mm x 1000 mm x 2105 mm (Ш x Д x В), 45RU. 
  • SDC 2 - Стандартен размер на шкаф 19", 600 mm x 1000 mm x 2105 mm (Ш x Д x В), 47-52RU 
  • SDC Столник - Стандартен размер на шкаф 19", 600 mm x 1000 mm x 2105 mm (ШxДxВ), 47RU 
  • SDC Русе - Стандартен размер на шкаф 19", 600mm x 1000mm x 2105 mm (ШxДxВ), 42RU 

 

  • ¼ шкаф осигурява специално отделение на шкаф с 10RU. Стандартен размер – 19", 600 mm x 1000 mm x 2105 mm (ШxДxВ), 45RU 
  • ½ стелаж осигурява специално отделение на шкаф с 21RU. Стандартен размер – 19", 600 mm x 1000 mm x 2105 mm (ШxДxВ), 45RU 

Какво е включено в стандартен шкаф?

Стандартен шкаф се доставя с: 

- две резервирани захранващи линии (A+B) 

- две щепселни кутии тип IEC 320 C13 и C19 

- захранване 400V/230V AC или -48.0V DC; 

- две автономни индивидуални връзки към MMRs.  

Клиентите трябва да носят всичко необходимо за инсталация в шкафа. 

Може ли Нетера да инсталира моя хардуер?

Да, Нетера може да извърши дейностите по първоначална инсталация на оборудването, като в последствие осъществява денонощна поддръжка (Hands on site), включително рестартиране на оборудване, проверка на физическа свързаност между две устройства, включване/изключване на телекомуникационен/захранващ кабел, оглед и докладване за състоянието/светлинна индикация, подмяна или монтаж на нов модул на клиентско оборудване в шкафа за колокация.  

Таксата за Hands on site услугата се отчита на 30-минутни периоди. Ако работата е над 30 минути, ние ще ви начислим допълнителна такса. Например, ако ни отнеме 40 минути, за да свършим работата, ще ви таксуваме за два периода от по 30 минути. 

Какво представлява Таксата за енергозахранване и какво включва тя?

Представлява таксата за енергозахранване на колокираното оборудване с включени разходи за климатизация и резервиране на захранването (PUE) и е част от общата периодичната такса за колокация.  

Графиките за потребление на електроенергия в реално време са достъпни в клиентския портал за наблюдение на услугата.

Какво е PUE и как се изчислява?

Ефективността на потребление на енергия е метрика, използвана за определяне на енергийната ефективност на всеки център за данни (PUE) и се изчислява от Нетера. 

С кой доставчик на свързаност клиентите могат да се свързват?

Нашите центрове за данни поддържат политика на неутралност към доставчиците на услуги за свързаност (carrier neutral), което означава, че нашите клиенти могат да избират между повече от 60 доставчици на свързаност, които са представени в нашите центрове за данни, или друг доставчик, избран от клиента. 

За допълнителни въпроси- свържете се с нас

* Моля, проверете дали данните Ви за контакт са верни, за да можем се свържем с Вас!